Jessica over haar werk als coördinator milieustraat en buitendienst

Jessica, coördinator milieustraat en buitendienst, is leergierig, vindt veel dingen leuk en houdt van doorgroeien. Deze eigenschappen zijn haar goed van pas gekomen toen zij startte bij gemeente Leusden.

Jessica startte 18 jaar geleden als inhuur op afdeling sociale zaken, maar daar werkt ze al lang niet meer. Inmiddels kun je niet meer om haar heen. Deze dame in een mannenwereld regelt en coördineert alles op de milieustraat.

Ik kreeg veel kansen om door te groeien

Nadat ik als inhuur op projectbasis binnen ben gekomen, ben ik na een jaar overgenomen en bij afdeling sociale zaken zorg en welzijn blijven plakken. Daar heb ik diverse werkzaamheden uitgevoerd; van leerlingenvervoer tot aan leerlingenadministratie, maar dat was het niet voor mij.

Na terugkomst van mijn zwangerschap was mijn functie wegbezuinigd, maar ik had wel een vast contract bij de gemeente. Ik kreeg de mogelijkheid om in te stromen bij team milieustraat en buitendienst als administratief ondersteuner. In mijn jaargesprek heb ik aangegeven dat ik verder wilde doorgroeien en dat werd direct opgepakt. Ik kreeg het voorstel of ik coördinator milieustraat en buitendienst wilde worden. Dat leek mij super leuk, want ik wilde graag bij het team blijven.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk wel dat ik het kan

Ik regel de aanbestedingen en het aansturen van de mannen wat ik ontzettend mooi werk vind. Een vrouw op een mannengroep is natuurlijk superleuk! En ik moet ook zeggen dat het over het algemeen ook heel goed geaccepteerd wordt. Het is een gemêleerde groep van mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt tot aan hoger opgeleiden. Ik kan met iedereen van de groep goed overweg en er is een goede samenwerking. Ik werk samen met Team burgerzaken, maar ook met IBOR, beleid, facilitair en het regelen van opleidingen.

Ik ben blij dat ik deze kans heb gekregen en met beide handen aangegrepen heb. Ik kreeg wel eens de vraag of ik een bepaalde aanbesteding wel kon doen: ‘Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik denk wel dat ik het kan,’ zei ik. Dat bleek. Alles is goed verlopen.

Kom vooral hier werken, want we zijn een leuke organisatie!

Gemeente Leusden zou ik zeker aanraden, omdat het een leuke, open gemeente is. Een van de redenen waarom ik hier al zo lang werk is omdat ik het ontzettend naar mijn zin heb. Hier voel ik me veilig, fijn en ik voel me gewaardeerd. De mensen zijn aardig en staan open om mij te helpen en mee te denken.

Er kan hier veel en ik spreek uit ervaring

Als ik aangeef dat ik me graag zou willen ontwikkelen wordt er met me meegekeken; waar zou dit kunnen? In deze 18 jaar dat ik voor de gemeente werk heb ik drie keer aangegeven iets anders te willen doen en ik heb daar alle drie de keer de kans voor gekregen. Vooral de duidelijkheid van de collega’s en het elkaar helpen vind ik heel fijn. We doen veel leuke dingen hier, zoals regelmatig borrelen. Ik heb een super leuk team met veel gezelligheid en saamhorigheid. Ik zie mezelf hier niet snel weggaan.