Inkoop en aanbesteden

Een gemeente heeft allerlei taken die zij voor inwoners, bezoekers en ondernemers uitvoert. Deze taken voert de gemeente niet allemaal zelf uit. Dat wat we in de gemeente Leusden niet zelf (kunnen) uitvoeren kopen we op basis van ons inkoop- en aanbestedingsbeleid in bij gespecialiseerde bedrijven.

Inkopen is maatwerk, waarbij de gemeente zich houdt aan wettelijke kaders zoals de Aanbestedingswet, maar waarbij we vaak ook de mogelijkheid hebben om een extra stimulans te geven aan maatschappelijke effecten, duurzaamheid, lokaal ondernemersklimaat of kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

De gemeente Leusden werkt hierin samen met Inkoop Bureau Midden Nederland (IBMN), een stichting die namens meerdere gemeenten werkt en hen ondersteunt bij verschillende aanbestedingsprocedures.

Wat kopen we op hoofdlijnen in?

  • Grond-, weg- en waterbouwprojecten (aanleg en onderhoud), niet-gebouwgerelateerde installaties en (onderhoud van) openbare ruimten.
  • Advies en onderzoek (bijvoorbeeld voor burgerparticipatie en communicatie).
  • Kantoorautomatisering en telefoonsystemen.
  • Flexibele arbeid.
  • Personeelsgerelateerde zaken.
  • Kantoorinrichting en benodigdheden.
  • Vervoer.
  • Ondersteuning in het Sociaal Domein (zoals hulp in de huishouding, clientondersteuning, jeugdzorg etc).

Contact

Heb je vragen over inkoop en aanbestedingen of wil je als lokale ondernemer bij ons in het vizier komen?  Neem dan contact op met Team Inkoop of de accountmanager bedrijven via 14033.